Digitális kultúra 6. osztály

TANANYAGOK

A tankönyv és a forrásállományok letölthetők pdf formátumban innen.

Okostankönyv online: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/tartalomjegyzek

Kész órai munka, szorgalmi feladatok feltöltése itt.


A DIGITÁLIS ESZKÖZÖK HASZNÁLATA

1. Az adatok tárolása - órai munka letöltése

Gyakorló feladatok. Kattints a hivatkozásokra!


2. Etikus és egészséges eszközhasználat - órai munka letöltése

Gyakorló feladatok

Az internet rabjai https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/62752467502


SZÖVEGSZERKESZTÉS

3. Szövegszerkesztés, szöveg bevitele - órai munka letöltése


4. Szövegszerkesztés, másolás, beillesztés, keresés, csere - órai munka letöltése

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_01_002

Írásbeli felelet : Redmenta röpke1



6. Betűformázás - órai munka letöltése

Feladat: Okostankönyv 4. példa Eladó kerékpár

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_01_004


7. Bekezdésformázás - órai munka letöltése

Az Okostankönyv 1. feladatának megoldása (csodaszarvas.doxc).
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_01_005

GYAKORLÁS

A Word nyitóképernyője: https://learningapps.org/2807185

Karakterformázás:  https://wordwall.net/play/26166/607/682

                                 https://wordwall.net/play/1559/117/2895

Bekezdésformázás: https://wordwall.net/play/22328/189/228

                                  https://wordwall.net/play/22366/796/599


Írásbeli felelet: Redmenta röpke 2

8. Gyakorlás: betű- és bekezdésformázás

ÓRAI MUNKA: Az Okostankönyv 2. feladata Robotika labor
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_01_005
Feladatgyűjtemény 3. feladat Szervizfeliratok
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_okosgyujtemeny_5-8/lecke_04_027


9. Felsorolás, számozás, szegély - órai munka letöltése
Okostankönyv 5. példa: Iskolai lecsófesztivál c. dokumentum elkészítése
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_01_006


10. További példák a formázásra, gyakorlás - órai feladat letöltése

A feladat részletes leírása megtekinthető az okostankönyvben is:
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_01_007


11. További példák a formázásra
Okostankönyv 7. példa: Lúdas Matyi csodaturmixa c. szöveg
Kattints a linkre és gördíts a feladat leírásához!
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_01_007

A szöveget innen is letöltheted:


12. Kép beillesztése a dokumentumba - órai munka letötlése

Okostankönyv 8. példa: A Naprendszer : https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_01_008

A feladathoz szükséges fájlokat innen is letöltheted.


13. Képek beillesztése, gyakorlás

Az okostankönyv leírása alapján dolgozz!
9. példa: Békamentő akció https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_01_008

Forrásállományok a dokumentum elkészítéséhez: 1. kép, 2. kép


Szorgalmi feladat: Készítsd el a képen látható dokumentumot a letölthető kép segítségével!


14. Gyakorlófeladatok - órai munka, feladat letöltése

A 1. feladathoz szükséges fájlok: Mikulás bácsi.doc, mikulás1.jpg, mikulás2. jpg

A 2. feladatot az Okostankönyv leírása alapján szerkeszd:
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_01_009

10. példa elkészítése a minta alapján, a dokumentumhoz szükséges képet letöltheted innen is.

GYAKORLÁS játékos feladatok:

Mikulás-szerkesztő: https://wordwall.net/play/7940/090/9856

Betűformázások: https://wordwall.net/play/1559/117/8706


15. Ismeretek ellenőrzése, dokumentum készítése

Írásbeli felelet Redmenta feladatlap 3

Okostankönyv: 1. feladat: Gazos a kertje? dokumentum elkészítése.

A feladatot ezen a linken megtalálod.
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_01_009

A képet letöltehed innen is.



AZ E-VILÁG ÉS AZ ONLINE KOMMUNIKÁCIÓ

16. Elektronikus ügyintézés - tananyag letöltése

GYAKORLÁS
@ előny-veszély párosító: https://learningapps.org/view4729489

Házi feladat az interaktív feladatok megoldása az okostankönyvből:
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_02_001


17. Az e-világ és az oktatás - Okostankönyv és feladatai
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_02_002

Kapcsolódó interaktív feladat
https://learningapps.org/view20378221

GYAKORLÁS
Böngészés alapfogalmai: https://learningapps.org/view20378221

Kiegészítő anyag interaktív feladatokkal: https://nat2012.nkp.hu/tankonyv/informatika_6/lecke_05_017


18. Internetes keresés, online kommunikáció -
Online tananyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_02_003

Internetes csoportosító: https://wordwall.net/play/17940/735/105

Közösségi hálózatok: https://wordwall.net/play/21424/659/411


ALGORITMIZÁLÁS, PROGRAMOZÁS, ROBOTIKA

19. Ismétlés. Programozzunk micro:biteket!



21. A LED kijelző használata 2 - órai munka letöltése

További segítség és gyakorlás:

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_03_002

Rajzoljunk a kijelzőre! - fejezet rész és interaktív feladatai az okostankönyvből


22. Programozzunk micro:biteket! Valós folyamatok szimulálása micro:bitekkel
Órai feladat: Szimuláljuk egy parkolóház működését! - feladat az okostankönyvből


23. Összetett feltételek, logikai műveletek használata
Online tananyag:
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_03_002
Keressünk szabad parkolót c. feladat elkészítése.


24.  LED-ek felkapcsolása/lekapcsolása összetett feltételek alapján
Online tananyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_03_002
- logikai műveletek (és, vagy, nem) Feladatok: 1., 2.


25. Gyakorlóóra micro:bit - elágazások, ciklusok
Online tananyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_03_002
Feladatok: 3-4.


26. Gyakorlás micro:bit - összetett feladatok logikai műveletekkel - órai munka letöltése

https://makecode.microbit.org/


27. Gyakorlás micro:bit - ábrák logikai műveletekkel - órai munka leöltése


28. Programozzunk micro:biteket! – Sprite használata
GYAKORLÁS
Mikor fut? - https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60952722921

Irány a világűr! Nézzünk hullócsillagokat!
Meteor – véletlenszerű LED felkapcsolással az okostankönyv leírása alapján

Tananyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_03_002


29. Programozzunk micro:biteket! – Sprite használata II. (a feladat továbbfejlesztése)

Tananyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_03_002

A feladat megoldását ellenőrizheted innen.


30. Gyakorlás, egyéni ötletek megvalósítása

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_6_nat2020/lecke_03_002

(Egyéni feladatok szakasztól)


32. Gyakorlás. Multimédia-fájlok és kiterjesztések - A képszerkesztés alapjai tananyag és feladat

GIMP program letöltés otthonra innen.

A feladathoz szükséges kép:

GYAKORLÁS
Digitáliskép https://learningapps.org/view2084588

Digitális fényképezőgép mátrix https://learningapps.org/view2213758


33. Rétegek méretezése, szöveg elhelyezése - órai munka letöltése


34. A képszerkesztés gyakorlása, rétegek, feliratok

Készítsd el az itt látható képet a GIMP program segítségével!

Kövesd lépésről lépésre a bemutatóban a feladatot!  Képszerkesztés gyakorlása

A feladathoz használható képet töltsd le innen:


35. Gyakorlás, ellenőrzés - GIMP

A feladat leírása a pdf fájl szürke mezőiben olvasható,  a forrásfájlokat a mappádba töltsd le! 

Gyakorlófeladat


Év végi ismétlő feladatok

A számítógép részei https://wordwall.net/play/2439/211/7601

Perifériák Kvíz https://wordwall.net/play/12419/798/707

Windows 10 Asztal https://learningapps.org/view11946115

Bátran gördíts vissza bármelyik óra interaktív feladataihoz is!


© 2022 Zsegraics Klára
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el